31 aout, 2020 / august 31st 2020
- Traduction en français ci-bas -
The land, the property of Nicole Fournier (also head office of InTerreArt) is in itself an artwork that contrasts with a horticultural place, through experimentation and innovation in gestures, ecological actions and non-controling caring (or stewardship) through observations of plants growth and life cycles. The gestures are as much agricultural as artistic, as much a non-gesture or non-action and more one of contemplation or a form a caring that is about just being present, being with just to see how the plant is growing, it is time to observe without intervening, to better understand the action by the plant (s), to learn from the plant. Nicole Fournier states "My gesture or the gesture of the plant, are spontaneous and creative intention. My performances are with perennials, annuals, bi-annuals, between native edible and medicinal plants and annual organic vegetables and herbs, from organic seedlings from Quebec. Biodiversity of plants includes their ecosystems and insects (pollinators), animals and microorganisms and how humans can ecologically be with this whole.
The artwork includes recycling of used materials, including textiles (the history of textiles is in agriculture and comes from plants).
Intent includes awareness of non-visual subtleties and the conceptual quality of creativity such as how concepts can change and become adjectives to artworks, which Fournier calls adaptations.
The land, the property of Nicole Fournier is in itself an artwork that contains artworks. Artworks within an artwork.
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Le terrain, la propriété de Nicole Fournier (aussi siege sociale de InTerreArt) est en soi une oeuvre qui se contrast avec un lieu horticole, par l'innovation et experimentation dans les gestes avec les plantes, des gestes autant agricoles qu'artistiques, autant un non-geste (observation ou contemplation) d'observer sans intervenir, pour mieux comprendre l'action par la ou les plantes. Fournier dit "Mon geste ou le geste de la plante sont des intentions spontanées et créatives. Ce sont des performances avec ou sans moi, de plantes vivaces, annuelles, bi-annuelles, entre plantes indigènes comestibles et médicinales et légumes et fines herbes biologiques annuels, de semanciers biologique du Québec. Ce sont des plantes pour la biodiversité qui inclut, insectes (pollinisateurs), animaux et microorganismes et inclure comment l'humain peut être en harmony avec ce tout.
L'oeuvre inclut valorisation de matériaux récupérés, dont les textiles (histoire des textiles se retrouve dans l'agriculture et les plantes).
L’intention inclut la conscience de subtilités non-visuelles et de la qualité conceptuelle de la créativité tel que le changement du concept, que Fournier appelle des adaptations.
Le terrain, la propriété de Nicole Fournier est en soi une oeuvre qui contient des oeuvres. Des oeuvres dans une oeuvre.
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